Høstsuppe :)

Spørsmålet om hva man skal ha til middag er vel en gjenganger hos de fleste av oss :)
Jeg endte opp med en varmende suppe og hjemmelaget brød. Så dette kan man trygt si er mat laget av det man har, alt går på "slump", restemat. Men skal prøve å skrive sånn ca hva jeg brukte :)
Enkelt, raskt og godt.

Høstsuppe
ca 350 gram med ulike grønnsaker (ta det du har for handen)
- gulrot, vårløk, paprika
2 poteter
5 kalkungrillpølser
Fersk timian,oregano og løpstikke (kan bruke tørkede urter også)
Rester av kremost med krydder - ble ca 2 ss (kan utelates)
(ønskes en tykkere suppe bruk ca 2 ss med maisennamel el et par knuste kokte poteter)

Skjær grønnsaker, potet og grillpølse i biter.
Hakk el klipp opp urtene.
Ha alt sammen i en gryte, fyll på med vann slik at det akkurat dekker grønnsakene.
Kok opp og la småkoke til grønnsakene er møre, tilsett kremost.
Smak til med salt og pepper.

Brødet laget og stekte jeg i lekueform. Alt i ett og ikke noe søl.
Ca 4,5 dl temperert vann
ca halv pose tørr gjør
en slump hvetemel, rugmel, sammalt hvete og havregryn til en passende fast deig :)
(- så her er det bare å sette sammen det man har av mel.)
La brødet heve ca 30-40 min.
Stekes på ca 200 grader i 30-35 min, ta brødet ut av formen, snu det opp ned og stek videre i ca ti min.


Kommentarer

Populære innlegg