Gulrot -og mandelpotetsuppe :)


I dag ble jeg inspirert av Wenche på go'morgen da hun laget gulrot-og søtpotetsuppe. 
Så da ble det å sjekke hva jeg selv hadde av grønnsaksrester. Ble litt annerledes suppe, men godt ble det :) Så bare bruk det dere har av grønnsaker. Enkelt, godt og billig :) 

Oppskrift
4 -5 gulrøtter
7 mandelpotet
2 sjalottløk
Litt sellerirot
1 fedd hvitløk
1/2 ts hakket rød chili
1 1/2 ss hakket fersk ingefær
Ca 0,7 dl olivenolje
Ca 8 dl kraft (jeg brukte kyllingfond)
Salt og pepper

Fremgangsmåte
Rens og del gulrøtter, sellerirot, potet og løk i biter.

Finhakk hvitløk, chili og ingefær.

Varm opp oljen i kasserollen, surr løken blank, tilsett potet og gulrot, surr videre et par min før det tilsettes chili, ingefær og hvitløk. Surr et par min før kraften tilsettes. La koke ca 25 min, til grønnsakene er møre.

Bruk stavmikser og kjør suppen jevn. Smak til med salt og pepper, og saften av en lime.

Ved servering brukte jeg litt creme fraiche. Grovt brød eller horn er også godt tilbehør.
Se egen oppskrift på horn :)


:



Kommentarer

Populære innlegg