Dag 9 - Skaun menighetshus til Øysand camping

Begge to våknet tidlig i dag, og vi var imponerte over oss selv at vi hadde sovnet så fort i går i et rom med mange ukjente. Men man sovner kanskje lettere når man har vært ute å gått så mange mil som vi har gjort disse dagene! 😊 Det var skikkelig tungt å komme i gang i dag, vi var tomme begge to. Men vi kom oss ut av dørene og startet vandringen i 10.30 tiden.

Leden startet med ca 2,5 km bratt motbakke på asfalt, deretter på grusvei før den gikk over på skogsvei. På toppen var det en utrolig fin utsikt over Skaun, en flott bygd med fine gårder og kornåkre. Etappen i dag var også godt merket og gikk i variert terreng, skogområder og noen myrområder. Leden gikk veldig mye opp og ned. Enkelte plasser var det såpass bratt at det var tau å holde seg i for å komme ned. Men det gikk bra det også. Vi har også i dag kost oss med blåbær, bringebær og tyttebær, og flere plasser på leden hadde vi flott utsikt ut mot Trondheimsfjorden og Byneset. I Buvika måtte vi bare legge inn en lengre pause på en kafé hvor vi tok en pizza og god drikke. Vi trengte motivasjon for de siste kilometerne. 😊

Dagens etappe var på 16 km og tok ca 6,5 time med rolig vandring. Det var godt å komme frem til Øysand camping hvor vi tok en varm dusj og krøp tidlig under dyna. I dag må vi innrømme at de helsemessige plagene har vært en utfordring. Tror vi har gått på ren og skjær vilje, stahet og et stort pågangsmot. Vi har beholdt humøret.  Nå gjenstår bare siste etappe før vi har nådd målet. 😊